.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران آب در کلاردشت ‌

با نزدیک شدن به فصل گردشگری و گرمای تابستان افزایش 10 برابری جمعیت خوش‌نشینان و گردشگران ایرانی و خارجی در کلاردشت را شاهد هستیم که آب شرب منطقه شهری و روستایی کلاردشت را به مرز بحران و فاجعه می‌کشاند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس مردم کلاردشت در ایام بهار و تابستان با کم شدن 80 درصدی آب‌دهی چشمه لاروسر و دیگر چشمه‌های بالا دست با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

روستای کردیچال یکی از روستاهای کلاردشت است که با قطعی مداوم آب مواجه است به طوری که روستای 600 خانواری کردیچال روزی دو ساعت آب دارد و در این دو ساعت اهالی مجبورند برای 22 ساعت آب ذخیره کنند در حالی که بیشتر وقت‌ها نمی‌توانند حتی برای دو ساعت آب ذخیره کنند.

*بی‌توجهی آبفار و آبفای مازندران

فرماندار کلاردشت در این باره در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکل آب کلاردشت گفت: مشکل آب کلاردشت کمبود آب نیست، بلکه بی‌توجهی در ساماندهی و مدیریت در توسط مدیران استانی است که نسبت به حل این معضل بی‌توجه هستند.

محمد معصومی افزود: چند پروژه نیمه کاره از جمله منبع‌های ذخیره، خط انتقال و شبکه‌های فرسوده که می‌توانست مشکل بحران آب شرب شهرستان ما را تا حدود زیادی حل کند، رها شده است.

وی با بیان اینکه مدیران کل آبفای شهری و روستایی نمی‌خواهند مشکل منطقه حل شود، گفت: اگر منابع آبی رودخانه سردآبرود، چشمه‌های بالادست دامنه علم کوه کلاردشت مدیریت شود ما می‌توانیم تا 30 درصد از آب شرب شهرستان‌های مجاور خود استفاده کنیم.     

*تلاش مسئولان منطقه‌ای جوابگو نیست    

 رئیس شورای شهر کلاردشت با اعلام سوء مدیریت در آبرسانی به کلاردشت گفت: ما در کلاردشت منابع آبی فراوان داریم.

علی دراسرایی با بیان اینکه آنچه که موجب بی‌آبی بالای 70 درصدی شهرستان شده است سوء مدیریت مسئولان آب شهری و روستایی در سطح ادارات ارشد استانی است، تصریح کرد: ما شاهد تلاش مدیران آبفای شهری و روستایی در منطقه کلاردشت هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما مشکل بی‌توجهی به اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است، خاطر نشان کرد: اگر به آن توجه شود مشکل بی‌آبی کلاردشت که به معضل فاجعه رسیده است، برطرف می شود.

رئیس شورای شهرستان کلاردشت با انتقاد از بی‌توجهی آبفای روستایی و شهری استان گفت: ادارات کل آبفای روستایی و شهری نسبت به حل مشکل آب شرب کلاردشت بی‌توجه هستند.

فرشاد جعفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد مردم کلاردشت با قطعی مداوم آب، بی‌آبی و کم‌آبی مواجه هستند، گفت: سه پروژه نیمه‌کاره از سال‌ها پیش رها شده است.

*نیمه‌کاره رها شدن طرح آبرسانی 11 روستای کلاردشت

وی با اعلام اینکه از جمله پروژه سفر مقام معظم رهبری برای آبرسانی به 11 روستای غرب کلاردشت، نیمه‌کاره رها شده است، تصریح کرد: شبکه آبرسانی شهری که در سیل دو سال پیش تخریب شده بود و خیلی از پروژه‌هایی که اداره کل آبفای روستایی نسبت به تکمیل آن بی‌توجه است.

رئیس شورای شهرستان با اشاره به اینکه ما در کلاردشت مشکل آب نداریم، بلکه مشکل ما سوءمدیریت در سطح مدیران ارشد استانی است، افزود: اداره کل آبفای روستایی حق امتیاز غیربومی در کلاردشت را بالای یک‌میلیون تومان دریافت می‌کند و مشترکی مدعی است که بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان از وی دریافت کرده است که حتی یک لیوان از آب را استفاده نکرده است.

به گزارش فارس، کلاردشت نگین گردشگری مازندران است که در کنار افراد بومی مسافران زیادی نیز از مزایای طبیعی مناطق کوهستانی و طبیعی آن استفاده می‌کنند که داشتن مایه حیات ضرورت انکارناپذیر است.
- /350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.